Maksutavat | Toimitustavat | Ilmainen toimitus | Palautukset | Arvontasäännöt
Akulla.fi -sivustolla voit maksaa
– yleisimpien pankkien verkkomaksuna
– Visa ja Mastercard -luottokorteilla
– MobilePaylla
– Nämä maksut välittää Paytrail
– Erämaksulla / osamaksulla, maksa osissa, jaa kulu jopa 36 kk:lle (katso laskuri)
– Laskulla (sekä yksityishenkilönä että yrityksenä)
– Erämaksua ja laskua käytettäessa asiakas tekee verkkokaupan kassalla sopimuksen Svean kanssa
– Sopimuksen mukaan voimme myös lähettää tavallisen laskun sähköpostitse. Tavara toimitetaan kunhan laskun suoritus näkyy meillä.
Toimitamme lähes kaikki tuotteet Matkahuollon tai Postin kyydissä, valintasi mukaan. Suuret tuotteet tulevat rahtina kotiin asti.
Joissakin tuotteissa on erilaiset tai rajoitetut toimitustavat ja ne näkyvät tuotteen tiedoissa tai kassalla.
Jos sinulla on muita toiveita toimituksen suhteen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme niin sovitaan sopiva käytäntö, tavara saadaan kyllä kulkemaan sopivasti.
Yli 150 € tilauksiin tarjoamme ilmaisen toimituksen! Joissakin tuotteissa tämä ei kuitenkaan ole valitettavasti mahdollista. Tällainen poikkeus ilmoitetaan tuotteen tiedoissa ja/tai viimeistään ostoskorissa/kassalla.
Tuotteiden mukana tulee ohjekirjat. Saat meiltä myös käyttöönotto-opastuksen halutessasi puhelimitse tai videopuhelulla.
Asiakkaan tulee tarkistaa tuote vastaanottaessaan sen. Jos pakkauksessa ja/tai tuotteessa näkyy vaurioita, tulee siitä tehdä ilmoitus kuljetusliikkeen toimipisteessä / tuotetta vastaanottaessa toimipisteen henkilökunnalle tai kuljettajalle ja varauma on kirjattava kuljetusliikkeen järjestelmään.
Huomioithan että, jos paketti on vaurioitunut kun vastaanottaja on kuittaamassa sen vastaanotetuksi, niin vauriosta pitää kirjoittaa ja ilmoittaa jo lähetyksen kuittaamisen yhteydessä. Muutoin kuljetusyhtiöt tai myyjä eivät ole korvausvelvollisia.
Reklamaatiot
Asiakkaan on ilmoitettava virheestä asiakaspalveluumme viipymättä, siitä kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi se tullut havaita.
Reklamaatio käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Sen voi tehdä vapaamuotoisesti, mutta kirjoita mahdollisimman tarkka kuvaus reklamaation syistä.
Reklamaation voi tehdä verkkosivujen reklamaatiolomakkeen kautta tai toimittaa sähköpostilla osoitteeseen info@akulla.fi.
Takuu
Lähes kaikilla tuotteilla on vähintään 12 kk takuu, useimmilla 24 kk ja joissakin harvoissa tapauksissa 6 kk. Kunkin tuotteen kohdalla on mainittu takuun kesto.
Jos tuotteeseen tulee vika takuuaikana, ota meihin yhteys, autamme mielellämme.
Takuupalautukset
Takuupalautuksista pyydämme ystävällisesti ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostilla,
ennen palautusta mahdollisen vian selvittämiseksi. Ennen palautusta lähetä sähköpostiimme kopio kuitista, yhteystiedot sekä tuotteen virheen kuvaus. Palautus on pakattava huolella.
Aiheettomasta takuupalautuksesta veloitamme voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
Palautusehdot
Kuluttaja-asiakkaan tilaamilla tuotteilla on 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeus. Tuotteen palautusoikeus päättyy, jos pakkaus on avattu.
Palautettavan tuotteen pitää olla käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessa niin että tuote on uudelleenmyyntikuntoinen.
Palautusoikeus koskee normaalihintaisia tuotteita. Mikäli tuote palautuu myyntikelvottomana: se on silminnähden käytetty, likainen, rikki, pakkauksesta puuttuu osia tai alkuperäistä myyntipakkausta ei ole, emme voi palauttaa tuotteen hintaa kokonaan. Tällaisissa tapauksissa palautettava hinta sovitaan tapauskohtaisesti.
Palautetun tuotteen alkuperäiset toimituskulut vähennetään maksun palautuksesta. Vaikka toimitus olisi ostaessa ollut maksuton, toimituksesta myyjälle aiheutuneet kulut vähennetään maksun palautuksesta.
ENNEN PALAUTUSTA OTA YHTEYS ASIAKASPALVELUUMME. Osa tuotteista palautetaan Akulla.fi:lle, osa muualle, joten palautusosoite on tarkistettava ennen palautusta
Ilmoita palautuksessa
– tilausnumeromme
– yhteystietosi
– syy miksi palautat
– täytä palautuksen pakettikorttiin/lähetystietoihin vastaanottajan tiedot, jotka saat kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme ennen palautusta
Palautuksen toimituskulut
Palautuksen toimituskulut veloitetaan tuotteen ostajalta tai ostaja itse maksaa palautuksen toimituskulut Akulla.fi toimipisteeseen saakka.
-Palautus on lähetettävä niin, että se jaetaan Akulla.fi toimipisteeseen. Jos palautettava tuote lähetetään noutopisteeseen Akulla.fi:llä on oikeus veloittaa tuotteen nouto noutopisteestä omaan toimipisteeseensä ja tämä veloitus vähennetään palautuksesta.
-Palautukset ja hyvitykset käsitellään n. 2 viikon sisällä tuotteen lähetyksestä (käsittelyaika ei vaikuta palautusoikeuteen). Hyvityksestä ilmoitetaan sähköpostitse.
-Palautettavan tuotteen, tuotepakkauksen ja kaikkien mukana tulleiden tarvikkeiden ja ohjeiden on oltava kunnossa. Tuotteen arvo alenee ja hyvitys pienenee, jos siinä on selviä käytön jälkiä tai pakkauksesta puuttuu jotain.
-Jos palautettava tuote on iso kuten sähköskootteri, polkupyörä tai muu erikoiskuljetusta vaativa tuote, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Maksun palautus
Maksu palautetaan kunhan tuote on palautunut. Maksun palautukset tehdään samaa kanavaa pitkin kuin maksu on suoritettu Akulla.fi:lle.
Eli esim Svean erämaksulla maksettu ja sittemmin peruttu tilaus palautetaan Svean kautta, eikä rahana tilille.
Hinta- ja saldovirheet
Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus, jos tuotetta ei virheen vuoksi löydy tilattua määrää, tai tuotteen hinnan ollessa selkeästi virheellinen.
Arvontojen yleiset säännöt
Akulla.fi arvonnoissa, kuten nettisivuilla, sosiaalisessa mediassa ja uutiskirjetilaajien kesken sovelletaan seuraavia yleisiä sääntöjä.
Akulla.fi:n henkilökunta ei voi osallistua arvontoihin.
Jos voittajaa ei tavoiteta 5 arkipäivän kuluessa, voidaan arvonta suorittaa uudestaan.
Voittajan nimi julkaistaan.
Katso lisää ajankohtaista arvonnoista akulla.fi/arvonta